11 Aralık 2019 Çarşamba

Mark Zuckerberg

Herkese yeniden merhaba. Yeni bir biyografi kitabıyla sizlerleyim. Biyografi kitapları okumayı çok seviyorum ve herkese de öneriyorum. İlham alacağınız, ufkunuzun açılacağına temin ederim. Özellikle hayranı olduğunuz kişilerin biyografilerini okursanız size daha fazla şey katacağına eminim. Gelelim Mark Zuckerberg' e...

Silikon Vadisi' nde yaşarken başarmak için illa burada olmanız gerekiyormuş gibi bir hisse kapılıyormuşsunuz. Ancak bulunacak tek yer burası değil. Eğer bugün başlıyor olsaydım Boston' da kalırdım. Silikon Vadisi' nde rahatsız edici şekilde kısa vadeli hedeflere odaklanmış durumda. Hatırlıyorum da, Facebook' un ilk versiyonunu yayına aldıktan sonra arkadaşlarımın evinde Pizza yerken birileri gerçekten böyle bir hizmet sunmalı diye düşünmüştük. Ama o 'birileri' nin biz olabileceğimizi aklımıza getirmemiştik. Düşünüyorum da bizim başarılı olmamızın sebebi bu işe en çok önem veren grup olmamızdı. Soru insanlar hakkında ne bilmek istiyoruz? değil, insanlar kendileri hakkında ne anlatmak istiyordur? En büyük risk, hiç risk almamaktır. Hızla değişen dünyada başarısız olması kesin olan bir strateji varsa o da risk almamaktır. Bir amaç belirleme ve iş kurma birlikte olmalıdır. Beni heyecanlandıran şeyin sadece amaç olduğu doğru ama en başından beri ikisini birlikte yürütmemiz gerektiğini biliyorduk. Hacker' ın tarzı sürekli iyileştirme ve geliştirmeyi kapsar. Hackerlar bir şeyin hiçbir zaman tam olarak bitmediğine ve her zaman daha iyisi olabileceğine inanırlar. İnsanlar çok zeki veya çok yetenekli olabilirler ancak bu yetilerine inanmıyorlarsa sıkı çalışmayacaklardı.

Hızlı hareket edin ve bir şeyleri bozun. Bir şeyleri bozmadığınız sürece yeterince hızlı hareket etmiyorsunuzdur. Eğer şimdi başlıyor olsaydım, işleri daha değişik yapardım. Mark Zuckerberg



10 yorum:

  1. Gerçekten çok ilgi çekici ve ilham verici. Teşekkürler paylaştığın için.

    YanıtlaSil
  2. hıms, filmini izledim bakayım bi kitabına da. jobs ve gates belgeselleri de ilginçli bak geldi aklıma şimdiii :)

    YanıtlaSil
  3. Neyi değişik yaparmış acaba?faydalı bir tanıtımı, merak ettim kitabi.

    YanıtlaSil
  4. Biyografi kitaplarından çok şeyler öğreniyorum. Teşekkürler İrem Can.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba. Blogunuz oldukça dolu ve yararlı bilgiler barındırıyor.Emeğinize Sağlık.Eğer zaman ayırmak isterseniz,yeni açtığım bloga göz atıp takip ederseniz beni oldukça mutlu edersiniz.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Tüm telif hakları Konumuz Kitap web sayfasına aittir. İzinsiz hiçbir şey kopyalanamaz, yayınlanamaz. Blogger tarafından desteklenmektedir.