14 Eylül 2019 Cumartesi

Bir Kalbin Çöküşü | Stefan Zweig

Herkese yeniden merhaba. Stefan Zweig serisi son hızla devam ediyor. Bu eser de inanılmazdı. Ne denilebilir ki. Anlatılmaz okunur bence. Klasiklere başlamayı düşünüyorsanız ve karar veremiyorsanız size kesinlikle Zweig' la başlamanızı tavsiye ederim. Hem dili ağır değil hem de etkileyici tasvirleriyle sizi sarıp sarmalıyor. Peki siz şuan neler okuyorsunuz? Eğer bu eşsiz eseri okuduysanız yorumlar bölümünden görüşlerinizi, tavsiyelerinizi bizlerle paylaşabilirsiniz. Sizleri çok seviyorum, bol okumalı günler diliyorum...

Bir Kalbin Çöküşü, Stefan Zweig’ın psikolojiye duyduğu yoğun ilgiyi yansıtan öykülerinden biridir. İnsan ruhunun en karmaşık duygularından biri olan tutkuyu olanca canlılığıyla dile getiren Bir Kalbin Çöküşü, ruh ikizini Lev Tolstoy’ un unutulmaz kahramanı İvan İlyiç’ te bulduğumuz yaşlı bir adamın, Salomonsohn karakterinin ailesinden ve yaşamdan uzaklaşmasını öyküler. Zweig’ ın en beğenilen öyküleri arasında yerini alan Bir Kalbin Çöküşü şüphe, korku ve nefretle ölüme sürüklenen baba Salomonsohn’ un psikanalizi olarak okunabilir. Salomonsohn' ın gözünde yalnızca bir nesneye, bir yüke dönüştüğünü hissetmektedir. Yaşlı adamın kaygıları paranoyaya dönüşecek ve artık kalbi çöktüğünde, her şeyin farkına varacaktır.

Kendisi ve geçmişi arasındaki kapıyı açıp gürültülü bir şekilde kapattı.

Sonunda varlığının gereksizliğini o da fark etti ve hiç gelmemeye başladı. 

Şükürler olsun, artık sona yaklaşıyordu. Ölüme doğru ağır ağır ilerliyordu; asıl güzel olan şey vardı sırada; o da Ölüm!

9 yorum:

  1. Bilgilendirme için çok teşekkürler. İrem Can.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben yorumunuz için çok teşekkür ederim!

      Sil
    2. NE DEMEK HER ZAMAN GÜZEL BLOGUNUZA YORUM YAPACAĞIM. SİZİN BLOGA YORUM YAPMAYACAĞIM DA KİME YORUM YAPACAĞIM, KENDİME Mİ?:)

      Sil
  2. Acaba Bir Çöküşün Öyküsü'nün ismini değiştirip mi bastılar diye düşündüm ama farklı bir kitapmış. Sayende keşfetmiş oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim. Aynısını ben de düşünmüştüm, fakat farklı kitaplarmış. :)

      Sil
  3. Benim de listemdeki kitaplardan.. paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Yorumun için çok teşekkür ederim. Kesinlikle beğeneceğine eminim!

    YanıtlaSil
  5. zıvayk sırayla okuyom okurum bunu daaa :) sweet seventeen hihihi :)

    YanıtlaSil

Tüm telif hakları Konumuz Kitap web sayfasına aittir. İzinsiz hiçbir şey kopyalanamaz, yayınlanamaz. Blogger tarafından desteklenmektedir.