22 Mart 2020 Pazar

Karantina Altındayken Okunması Gereken Kitaplar

Herkese yeniden merhaba. Zorlu günlerden geçtiğimiz şu günlerde evde dizi-film süreci son hızla ilerlediğine eminim. Özellikle blogger arkadaşlarım da dizi, film ve kitap önerilerini sıkça paylaşmakta. Ben de kendi önerilerimi sizlere paylaşmak istedim. #EvdeKal etiketiyle sizler de kitap önerilerinizi yorumlar bölümünden paylaşabilirsiniz. Ayrıca 2019'un Enleri | Okuduklarım yazımı da okumanızı kesinlikle tavsiye ederim. Kendinize çok iyi bakın! Benim önerilerim bu kadar fakat sizlerin de önerilerini bekliyorum.

* Başlangıç / Dan Brown
Dan Brown'un en beğendiğim kitabı. Özellikle kitabı okudukça kendi kendinize sorduğunuz soruların cevaplarını bu kitapta bulacağınıza eminim. Özellikle de şu söz her şeyi açıklıyor; ''Nereden geldik? Nereye gidiyoruz?''

Sadece bilim kurgunun değil, fantastik edebiyatın ve korkunun da yirminci yüzyıldaki ustalarından birisi Ray Bradbury. Fahrenheit 451, yeryüzünde tek bir kitap kalacak olsa, o kitap olmaya aday. Bilim kurgunun iyi edebiyat da olabileceğini kanıtlayan belki de ilk yazar.

Herkesin gözyaşlarını sele dönüştürecek bir köpeğin hikayesi. Köpekler, yüzyıllardan beri insanların en sadık dostlarıdır. Ancak bazı dostluklar, filmlere ve kitaplara konu olacak kadar büyük izler bırakmıştır hafızalarda. Sahibini yıllarca, sabırla beklediği tren istasyonuna heykeli dikilen Hachiko'nun hikayesi, genç yaşlı demeden tüm kalpleri ısıtacak türden.

Bir Sabahattin Ali hayranı olarak okuduğum en etkileyici kitaplardan birisiydi Kürk Mantolu Madonna. Özellikle de bu eşsiz eser maalesef gündemimizde saçma sapan televizyon kanallarında ''Yok şimdiki Madonna için yazılmış bir eser. Okudum onun için söylüyorum.'' diyenlerden olmayın. Bu kadar eşsiz bir yazar ve onun eseriyle ''okudum'' diye çıkanları dinlemeyin. Ülkemizde o kadar kalemi güçlü yazarlar var ki değeri bilinmiyor. Bu konu hakkında kesinlikle bir yazı yazacağım. Ama diyeceğim şu ki kesinlikle bir Sabahattin Ali klasiğini okuyun.

Özellikle kitapçılarda geçen romanları çok seviyorum. Bu eşsiz kitap da bunun bir örneği. Gabrielle Zevin'in ilk okuduğum romanı. Ama gelecek diğer kitapları da okumayı çok istiyorum. Yazarın dili, kitabın akışını inanılmaz derecede etkiliyor. Özellikle de kitapta geçen şu söz beni çok etkiledi; ''Kitaplar bazen karşımıza çıkmak için doğru zamanı bekler.''

Lauren James tanıdığım en etkileyici yazarlardan birisi. Bir Sonraki Hayatımız serinin birinci kitabı. Özetle anlatmak gerekirse ben bu kitabı bir blogger arkadaşımın tavsiyesi sayesinde okudum ve hayran kaldım. Konusu inanılmaz sürükleyiciydi. Ondan sonra sosyal medyada yazara ulaştım ve bütün kitapla ilgili hislerimi paylaştım. Ondan sonra inanamayacağım bir şey yaşadım; cevap verdi!!! Hangi dilde okuduğumu, ikinci kitabın ülkeye ulaşma süresiyle ilgili bilgiler verdi. Ondan sonra da kitabını beklemeye başladım. Kesinlikle okumanız gereken bir kitap.

Tabi ki Lauren James'in ilk kitabını okuduktan sonra ikinci kitabı arayacağınıza eminim. İkinci kitap da Son Başlangıç. Özellikle reenkarnasyonla ilgili kitapları okumayı seviyorsanız, bu romanı okumalısınız. Ülkemizde daha Lauren James'in sadece iki kitabı çevrilmiştir. Diğer kitaplarını da sabırsızlıkla bekliyorum. Hatta yazara da mesaj yolluyorum. Hayatım boyunca tanıdığım en içten ve şirin bir yazar. Özellikle de Türkiye'de yayınlanmasına dikkat ediyor. Çünkü ben gibi yüzlerce seveni var.

Şu sıralar polisiye gerilim ya da macera kitapları okumak istiyorsanız Kızıl Nehirler tam da size göre bir kitap. Aslında yazarı babam sayesinde tanıdım. Kesinlikle tanımanız gereken bir yazar. Çünkü şu son yıllarda kalemi güçlü yazarlar çok az. Yazarın şu an üç kitabını aldım. Fakat en kısa zamanda diğer kitaplarını da almak istiyorum. Gerçekten inanılmaz bir kitaptı. Yazar, olayı çok sürükleyici bir şekilde anlatmış. Olayı çözmek için kafa yoruyorsunuz fakat gerçekler sizi sonsuzluğa sürüklüyor.

Paula Hawkins'in hem karakter bakımından hem de satış bakımından en çok satan kitaplarından biri Karanlık Sular. İlk okuduğum zaman karakterlerin fazla olması beni bir sersemletmişti fakat olaya dahil oldukça hiç de zor görünmüyor. Olay, karakterler ve yer efsane! Bazen düşünüyorum da yazarlar nasıl böyle efsane konular bulup, bu eşsiz kitapları yazıyorlar? Gerçekten de abartmıyorum, okuduğunuz da anlayacağınız bir şey. 

Özellikle polisiye gerilim ve sırlarla dolu bir kitap arıyorsanız Sherlock Holmes Serisi sizleri bekliyor diyebilirim. Esrarengiz cinayetler Sherlock ve Doktor arkadaşı Watson'u durduramaz. Özellikle Sherlock'un cinayetlerinde kullandığı metot, anlatılamaz. Bir seriye başlamak istiyorsanız Sherlock'la başlamanızı öneririm.


15 yorum:

  1. Dan Brown'dan Cehennem geliyor benim aklıma da nedense. ^^ Öneriler için teşekkürlerrr.

    YanıtlaSil
  2. Başlangıç ve Kürk Mantolu Madonnayı okumuştum. Diğerleri de okunabilir.

    YanıtlaSil
  3. Bilgiler ve tavsiye için teşekkür ederim:) bazısını okuma listeme ekledim.

    YanıtlaSil
  4. Güzel ve faydalı bir liste olmuş. Sabahattin Ali dışındakileri okumadım, elimde olanları okurum belki bu süreçte :)

    YanıtlaSil
  5. Yorumun için çok teşekkür ederim. Kesinlikle okumanızı öneririm.

    YanıtlaSil
  6. Bu tam olarak aradığım bir yazıydı, ihtiyacıma denk gelmiş gibi oldu, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim. Yardımcı olduysa ne mutlu! :)

      Sil
  7. huysuz kitapçı ile lauren james not aldım, tişkirs :)

    YanıtlaSil
  8. Bu kitapların çoğunu okudum ama bu yazarların edebiyat yaptığını düşünmüyorum Jeanın ve Brownın çoğu kitabını bitirdim ama yavan geliyor ve bu kitaplardan tat alamamay başladım özellikle Dinle Küçük Adam kitabından sonra artık daha kaliteli kitaplar aramaya başladım. Mesela birçok insan kitabı anlamak için okur oysa Orhan Pamuk bir kitap yazarın düşüncelerini anlamak için okunur. Herman Hesse kitaplarında bunu fark ettim yazarın bahsettiği balık tutma kavramı gerçekten balık tutma değilmiş. Ve Ahmet Ümit kitaplarında yazarın tüm kitaplarını okudum. Birkaç kitap hariç yeni şeyler yok. Ben yazardan düşünce yoğunluğu bekliyorum ama yok onlar yine hamal okuyucuya yazıyor. Eski klasik kitaplar da mesela çok kasıntı tabi birkaç yazar var ki laf edemem. Ama günümüz bu tarz romanları çok sıradan. Dan Brown kurguları güzel ama her şey kurgu değil. Tabi Jeanın kalemi güçlü demişsin ama New York Times Bestseller kitaplarından ne beklersin hayatını edebiyata mı adamış bu adam ne yapmış. Eleştirmekte haksızım evet ama benim de güzel ve değişik bir roman anlayışıyla yazılmış kitaplar okumaya hakkım var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim! Saygı duyuyorum, belki beğenmezsin, belki de sana hitap etmeyen kitaplar vardır. Ben kendi düşüncelerimle yazdım. Herkes beğenmeyebilir. Bana göre kalemi güçlü yazar olduğunu söylesem de başkası öyle düşünmeyebilir. Zaten blog sayfama gelenlerin çoğu bunu bilerek geldiğini düşünüyorum. Sonuçta bu benim kitap blog sayfam. Yani kitaplarla ilgili kendi düşüncelerimi yazıyorum. Yıldız verme de bunlardan biri. Örneğin ben bir yıldız vermişsem sen de öyle ver demiyorum. Farklılıklar olmazsa ''Biz'' nasıl olabiliriz? Eğer önerilerimi beğenmiyorsan (beğenmek zorunda da değilsin) diğer kitap blog arkadaşlarımın sayfalarını da takip edebilirsin bence. Ayrıca ben herkesin yorumuna ''Yorumun için teşekkür ederim.'' diye yazıyorum. Buna da yazdım. Neden teşekkür etmiyorum ki?! Sonuçta blog sayfama gelip, okuyup düşüncelerini ya da önerilerini bizlerle paylaşıyorsun. Ya ben yanlış anladım ya da sen kendini tam olarak anlatamadın. Bana öyle geliyor. İyi okumalar...

      Sil

Tüm telif hakları Konumuz Kitap web sayfasına aittir. İzinsiz hiçbir şey kopyalanamaz, yayınlanamaz. Blogger tarafından desteklenmektedir.