5 Nisan 2019 Cuma

Sınıfımla Beraber Kütüphane Gezisi Yaptık!

Yeniden merhaba kitap kurtlarım. Bugün Edebiyat öğretmenimizle beraber bir kütüphane gezisi yaptık. Kütüphanenin adı Emine Hacıkura Kütüphanesiydi. Kütüphane çok geniş bir yere sahip olmasa bile diğer kütüphanelere karşın iyi bir konumla yerleştirilmiş kitap raflarla doluydu. Herkesin ilgisini çekebilecek kitap türleri de bulunuyordu. Her kütüphanede klasik bir kural olan sessizlik ilkesini çok güzel bir şekilde uygulayan kütüphane, kitap kokularıyla sizi içerisine alıyordu. Benim de dikkatimi çeken bir olay ise en çok okunan kitapların bazıları yıpranmış olmasıydı. En az okunan kitaplar ise tertemizdi. Tabi bu durum kütüphaneden kütüphaneye değişebilir. Ben sadece gezdiğimiz kütüphaneye göre görüşümü size aktarıyorum. 

Son zamanlarda teknolojinin de gelişmesiyle kütüphaneye gidilme oranları yıl boyunca azalmaktaydı. Ama ben hiç böyle bir yargıya ulaşamadım. Bugün gittiğimizde öğrenciler, büyükler, hatta kucağında bebeğiyle gelen anneleri görünce şaşırdım. Herkesin elinde bir kitap olması gerçekten de ortamın sıcaklığını da arttırdığını söyleyebilirim. Kütüphane içerisindeki kitapların çoğu günceldi. Benim özellikle dikkatimi çeken bir kitap türü olan cinayet kitaplarına da bakmadan gitmedim. Kütüphane çalışanları kitaplarla ilgili detaylı bilgilere sahipti. Özellikle dikkatimi çeken bir diğer durum ise kitapların numaralarıyla ayrılmış olmasıydı. Çocuk kitapları da aynı şekilde yaş gruplarına göre ayrılması kitabı bulmayı kolaylaştıran bir diğer yöntemdi. Ben her zaman söylediğim gibi kütüphane ortamlarından çok zevk alıyorum. Kitapların sıcak kokusu, ortamın sessizliği öyle dikkatimi çekiyor ki insanın bütün kitapları okuyası geliyor. Bana göre sanal ortamda okunan kitapların hiç zevkleri yok. Kitap okumak; kitabın kokusuna, teninize değişine göre sizi daha fazla etkiliyor. Eğer siz de bir kütüphane anınız varsa yorumlar kısmına bizimle paylaşmayı unutmayın. Her gününüzün kütüphanelerle geçmesi dileğiyle...

6 yorum:

  1. Canım ne güzel. Ben de oğlumla kütüphane bilincini öldürmek istemeyenlerdenim. :)

    YanıtlaSil
  2. ayyyyyy çok sevindim geziye de anlattıklarına daaa :) belirli bir anım yok ama bulduğum bütün kütüphanelere giderim yaa. gülhane parkında ahmet hamdi tanpınar kütüphanesi var, orayı çok severim, orda yazarların eşyaları da var, hep bakarım, kitap okurum, kitap bakarım, huzurlanırıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim Deeptone!

      Sil
  3. Kitap okumayı seninle seviyoruz

    YanıtlaSil

Tüm telif hakları Konumuz Kitap web sayfasına aittir. İzinsiz hiçbir şey kopyalanamaz, yayınlanamaz. Blogger tarafından desteklenmektedir.