21 Aralık 2019 Cumartesi

Love Always Wins!

Herkese yeniden merhaba. Farkındalık Kuşağı son hızla devam ediyor. Sizlerin de konu önerileriyle her hafta farklı içeriklerle sizlerle konuşuyoruz. Yorumlar bölümünden siz de konu önerisinde bulunabilirsiniz.

Bu haftanın konusu da: Sevgi her zaman kazanır! Maalesef ülkemizde ve dünyada da eş cinselliğe karşı bir tutum var. Ne kadar ''Herkes özgürdür.'' diyebilsek de bu konuda bir şey söylenemiyor. Neden? İnsanların artık siz ne derseniz yönelimi veya tercihi sizi neden ilgilendiriyor? Ülkemizde de bu konuda yine cahil. Yok şeytanmış, şeytanın elçisiymiş falan filan. Ne kadar saçma sapan ve absürt düşünceler. Size ne?

Bu konuda gerçekten çok doluyum. Özellikle ''klavye cesaretlileri'' sosyal medyada çok alçakça paylaşımlarda bulunuyorlar. Sonuçta bu seçim veya yönelimi ona kalmış bir şey. Neden saygı göstermiyorsun da hakaret ediyorsun? Sana bu hakaret hakkı nereden geldi? Sen kimsin ki bir kişinin seçimlerini veya hayatını sorguluyorsun? 

LGBT ya da GLBT; lezbiyen, gey, biseksüel ve transgender sözcüklerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltma. 1990' larda LGB kısaltmasından sonra ortaya çıktı ve 1980' lerin ortaları ile sonlarından itibaren gey sözcüğü yerine kullanılarak LGBT topluluğunu temsil etmeye başladı. Farkındalık Kuşağı' nı oluştururken ilk başlığım bu yazıydı. Çünkü görüyorum ki her yerde bu artık ne desem bilemiyorum. Özellikle BİZ başkaların hayatlarına karışmayı çok seviyoruz. Ya sizi ne? Tercihlere saygılı olacaksın. YouTube' da bir videoya denk gelmiştim ''Çocuğunuz LGBT' li olduğunu söylerse siz ne yaparsınız?'' diye. Soruyu yanıtlayanların yüzde yetmiş beşi ''onu kabul etmem, gerekirse evlatlıktan da saymam veya onu öldürürüm'' gibi saçma sapan cümleler kurmuşlar. Pardon???

İnsanların yönelimi veya tercihi ne olursa olsun saygı duymalıyız. Taylor Swift' in de dediği gibi ''Cause shade never made anbody less gay!'' Gerçekten dünyada da özellikle bazı ülkelerde çok katı kurallar var LGBT ile ilgili. Gerçekten ben bu dünyayı anlamayı bıraktım. Çünkü ne derseniz deyin bir fark yaşanmayacak. Örneğin avaz avaz ''Küresel Isınma Is Coming!'' denilmesine rağmen dalga geçenler mi dersin, ''Biz dünya için her şeyi yaparız. (Rant varsa dünya ***) '' diyenleri de gördük. Birleşmiş Milletler' e bakıyoruz, bir kişi bile dünya umrunda değil. Gerçi bu konu haftanındı. Gerçi her gün her yıl ve her zaman bu konuyla tartışıyor olacağız biz şimdi konumuza geri dönelim. 

Gerçekten yok LGBT şeytan işiymiş diyenlerin akıl hastanesine yatırılması gerekildiğini düşünüyorum. Bir birey, reşit olduğu zaman bütün düşünceleri, hakları, özgürlükleri kendisine aittir. Kimse ona karışamaz. Yok geymiş, yok lezbiyenmiş kimseyi ilgilendirmez. Sen sadece saygılı olmayı bileceksin. İnsanların seçimlerine veya yönelimlerine hakaret hakkına sahip olmayacağını bileceksin. Sen ne düşünürsen düşün, o sende kalmalı. Uygun bulmuyor musun, bulmayabilirsin. Ama bunu da hakaret edici, kırıcı sözlerle söylememelisin. Saygı her şeyin tohumu bence. Biz ne kadar birbirimize saygılı olursak, bu dünya daha da güzelleşeceğine inanıyorum. Fakat maalesef bu umudum da her geçen gün azalmaya devam ediyor. Gökkuşağının renkleri sizlerle olsun!

7 yorum:

  1. güzel konu ama yönelim desek daha doğru olur bu bir tercih değildir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkür ederim. Aynen ben de iki tarafından da yazmayı tercih ettim.

      Sil
  2. fransa filan bu konuda çok ilerde de bizde aman aman daha çok yol var. yazık bizim ülkeye yaa.

    YanıtlaSil
  3. Yorumun için çok teşekkür ederim. Seni de bu kuşakta bekleriz. Söylediklerine harfi harfine katılıyorum.

    YanıtlaSil

Tüm telif hakları Konumuz Kitap web sayfasına aittir. İzinsiz hiçbir şey kopyalanamaz, yayınlanamaz. Blogger tarafından desteklenmektedir.